หลักสูตรวิศวกรรมศาสตรมหาบัณฑิต สาขาวิชาโลจิสติกส์และโซ่อุปทาน เป็นสหวิทยาการที่บูรณาการศาสตร์ด้านวิศวกรรมและการบริหารจัดการเข้าด้วยกัน ทำให้ผู้จบการศึกษาระดับปริญญาตรีจากทุกสาขาวิชา ทั้งสาขาด้านวิทยาศาสตร์ สังคมศาสตร์ มนุษยศาสตร์ สามารถเข้าศึกษาต่อได้ โดยมี 2 แผนการเรียน ได้แก่
- แผน ก. ทำวิทยานิพนธ์ (เรียนรายวิชา 8 วิชา)
- แผน ข. ทำสารนิพนธ์ (เรียนรายวิชา 10 วิชา)
และ 2 กลุ่มวิชาเลือก ได้แก่
- กลุ่มวิชาเลือกโลจิสติกส์อุตสาหกรรมและบริการ (Industrial and Service Logistics)
- กลุ่มวิชาเลือกโลจิสติกส์การดูแลสุขภาพ (Healthcare Logistics)
หลักสูตรจัดการเรียนการสอนเป็นภาษาไทย เฉพาะวันเสาร์ อาทิตย์ และวันหยุดราชการ ใช้เวลาในการศึกษารายวิชา (Coursework) เพียง 1 ปี มีการศึกษาดูงานทั้งในและต่างประเทศ และกิจกรรมพิเศษเสริมทักษะด้านภาษาและการสื่อสาร การเป็นผู้นำ การวิจัย และเทคโนโลยีสารสนเทศ
Rubric for in-class presentation
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|
Unsatisfactory Needs significant improvement | Needs improvement | Average | Above average | Excellent |
Criteria | Weight | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
Presentation demonstrated knowledge about basic principles, ideas and concepts | 25% | |||||
Slides were clear and readable (font, charts, and images) | 25% | |||||
Presentation followed logical order | 25% | |||||
Students answered clearly and directly to the questions | 25% |
Rubric for applicant interview
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|
Unsatisfactory Needs significant improvement | Needs improvement | Average | Above average | Excellent |
Criteria | Weight | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
Academic and professional background | 25% | |||||
Attitude and personality | 25% | |||||
Answering and communication | 40% | |||||
Research interest | 10% |
Rubric for oral comprehensive examination
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|
Unsatisfactory Needs significant improvement | Needs improvement | Average | Above average | Excellent |
Criteria | Weight | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
Demonstrated knowledge about basic principles, ideas and concepts | 30% | |||||
Displayed in-depth understanding of the topic | 30% | |||||
Gave clear, concise, logical answers | 40% |
Rubric thesis/thematic paper defense
1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|
Unsatisfactory Needs significant improvement | Needs improvement | Average | Above average | Excellent |
Criteria | Weight | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
---|---|---|---|---|---|---|
Importance of the problem/topic was clearly stated | 10% | |||||
Literature review and research objectives were described clearly | 10% | |||||
Research methodology was clearly explained | 20% | |||||
Data was systematically analyzed | 20% | |||||
Results were clearly interpreted and concluded | 20% | |||||
Students gave clear, concise, logical answers | 20% |